onsdag 11. januar 2012

Oppdatering fra Nepal

Stemningsbilde fra Himalayan Java
Bagasjestatus: Bagasjen har kommet! Etter flere dagers opphold på flyplassen i Delhi ankom den Katmandu i dag. Egentlig har jeg klart meg helt fint uten bagasjen, jeg hadde sminke, laptop og tannbørste i håndbagasjen, og med strategisk innkjøp av undertøy og fleecejakke og flittig bruk av hotellets renseri har det vært helt uproblematisk å kun ha et sett med tøy. Kanskje jeg bare skal ha håndbagasje neste gang?

Dagens musikk: Are You Gonna Go My Way?, Two Princes og diverse Oasis. Sukk, nittitallet..... :)


Dagens program: Besøk på Women's Comission. Deretter flere timer på en takterrasse mens vi ventet på siste nytt om bagasjen, fulgt av møte med president og styremedlem i SOCH Nepal, fulgt av tur til flyplassen for å hente bagasje og kreve kompensasjon for tort og svie fra Qatar Airways. Resultat av sistnevnte: 12 000 rupi i kompensasjon. Siden jeg kun har brukt 4000 rupi til nå på klær og toalettsaker går jeg i pluss :)

Dagens vær: Deilig solskinn, men kaldt når sola forsvinner. 


Dagens drink: Svart kaffe og Hot rum punch (det er kaldt!)

Dagens helt: Dharmaraj, sales manager på Park Village Hotel. Jeg var på besøk der i går og nevnte bagasjeproblemer, og Dharma begynte med en gang å ringe sine kontakter i Qatar Airways.  Deretter har han ringt jevnlig for å holde meg oppdatert. Jeg bor altså ikke på hotellet hans, mens det stopper ham ikke fra å gjøre en fantastisk innsats!

På grunn av stadige strømbrudd er det bare vanlig kaffe tilgjengelig, fancy kaffe avhenger av strøm til espressomaskinen. Helt ok for meg, siden de ikke har soyamelk....  Det er seriøst mange kaffebarer i Katmandu. Du trenger aldri gå mange meter uten tilgang til dobbel espresso. På grunn av mangel på bensin og diesel er det også mindre trafikk enn vanlig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar