torsdag 1. desember 2011

HAMU er stadig på reisefot

Fra Uganda - elefanter ved Murchison Falls

I skrivende stund er Bjørn Torjus i ferd med å ankomme Brasil, mens Gunnar har vært i Uganda siden søndag. Personlig måtte jeg utsette min reise til India og Nepal - jeg har rett og slett så mye å tenke på at jeg ikke har rukket å tenke på ting som å booke billetter og ordne visum. Så da ser det ut til at det blir en kjapp reise i januar. Det vil avhenge av at jeg klarer å få det til å passe inn før konfirmasjonsundervisninga i Stavanger  starter. (Jeg skal ha gruppe ROST45 i Stavanger - de har sin første konfirmasjonskveld  torsdag den 19. januar. Litt irrelevant å nevne her kanskje, men vi som er aktive i HAMU er generelt aktive på mange fronter, både i og utenfor HAMU). Uansett er HAMU-folkene stadig travle, og stadig på reisefot. Forhåpentligvis vil det komme litt bilder fra Uganda og Brasil her etter hvert - i mellomtida kan de som ønsker mer informasjon sjekke Ugandan Humanist Effort to Save Women (UHESWO) sine nye nettsider. Her får dere en god innføring i lokallaget i Gulu sine prosjekt og litt om bakgrunnen for den nåværende situasjonen i Nord-Uganda. Jeg vil også nok en gang anbefale boka The Worst Date Ever av Jane Bussman - skal man først lese om psykotiske hærførere, kristen fundamentalisme, kidnapping og lemlesting, så kan man like gjerne lese en velskrevet og underholdende bok. Du vil garantert kunne mer om konflikten i Uganda etter å ha lest boka.

Og mens dere venter på bilder og nyheter fra Nepal kan dere kose dere med litt bilder. 
Blomster - Kathmandu
Pyntebuddha - Kathmandu
Skoleunger i dalitlandsbyen Kami Gaun
Desverre har jeg ingen bilder av Sagarmatha (Mount Everest) eller noen av de andre typiske Nepal-tingene. Jeg rekker jo aldri å være skikkelig turist når jeg reiser dit. Uansett, følg med på bloggen for mer bilder og info - eller enda bedre, bli med på reise!

Skrevet av Sara

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar